فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

سبک های مختلف پرده برای دکوراسیون داخلی


پرده ها یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عناصر موجود در هر دکوراسیونی می باشند، چرا که تاثیر مستقیمی در نور ورودی به محیط و در نتیجه میزان جذابیت بصری فضا خواهند داشت.


اگر پرده اشتباه انتخاب شود چه برای اتاق خواب و چه برای اتاق نشیمن و پذیرایی، هر چه برای زیبایی دکوراسیون اتاق رشته بودید پنبه خواهد شد!

 

 


یک قاعده ساده و کلی در مورد پرده این است که مدل پرده پذیرایی مدرن باید جزئی طبیعی و هماهنگ با دکوراسیون اتاق باشد. در اینجا نیز نمونه هایی از مدل های پرده مناسب با دکوراسیون منزلتان معرفی خواهیم کرد که می توانید از آن برای داشتن فضایی زیبا تر الهام بگیرید.



پرده ی رومن از جمله پرده هایی هستند که برای پنجره های معمولی بسیار مناسب می باشند. بارزترین ویژگی پرده رومن ترکیب سادگی با ظرافت و زیبایی است. این پرده اغلب با دکوراسیون شلوغ و مملو از طرح و نقش، تناسب و هماهنگی ندارد و بهتر است به عنوان پوشش پنجره در اتاق هایی که دکوراسیونی ساده دارند، استفاده شود. این پرده ها به لحاظ مکانیزم حرکت همانند پرده شید رول می باشد. یعنی به طرف بالا حرکت می کند و به دور یک محور جمع می شود و هنگامی که پرده باز می شود یک قطعه پارچه صاف و قالب پنجره آن را می پوشاند.

پارچه هایی با طرح ساده یا بافت دار بهترین گزینه برای این سبک پرده ها می باشند اما در صورت تمایل می توانید از پارچه هایی با طرح راه راه و چهارخانه هم استفاده کنید. ترکیب این پرده با انواع مبلمان بسیار زیبا می باشد.


پرده رومن

 


پرده های پیلی دار از جمله پرده هایی است که برای پنجره های کم عرض بسیار متناسب است. این مدل ضمن سادگی ، جلوه ای چشمگیر و زیبا دارد. چنین پرده ی برای پنجره های بسیار عریض مناسب نیست.

مدل پیلی دار بیشتر در پارچه های حریر زده می شود؛ پرده های حریر ساده به شدت با هر دکوراسیونی ترکیب شده و هماهنگ می باشند و  در بلندتر نشان دادن سقف نشیمن تاثیر زیادی دارد.


 پرده پیلی دار

 


پرده مدل اتریشی، متناسب برای پنجره های دکوراسیون کلاسیک استو در مجموعه ای از مبلمان و ویژگی های معماری مدل کلاسیک جلوه ای مضاعف می یابد. پرده های مدل اتریشی از پارچه های بسیار متنوع با جنس و طرح گوناگون قابل تهیه هستند اما پارچه هایی مانند ابریشم به دلیل لطافتشان برای دوخت پرده های مدل اتریشی بسیار مناسب هستند.

این پرده مجلل و زیبا هنگامی که جمع می شود به صورت مجموعه ای از حالت های دالبری ( والان ) درآمده و نمایی چشمگیر به پنجره ها می بخشند.


پرده مدل اتریشی

 


پرده غلتکی، متناسب ترین نوع پرده برای پنجره های داخل باز شو می باشند.این پرده ساده دور غلتکی فنری پیچیده شده است که به بالای پنجره نصب می شود و با استفاده از این غلتک، باز و جمع می شود.  جمع شدن کامل آن به صورت یک استوانه باریک در بالای پنجره است که موجب می شود در حالت جمع، نور به طور کامل از پنجره به اتاق بتابد و هیچ بخشی از پنجره را نمی پوشاند در نتیجه از جنبه تزیینی کمتری برخوردار است.

برای تهیه این مدل پرده بهتر است از پارچه های آهاردار استفاده کنید تا هنگام نصب، پرده ظاهری منظم، صاف و آراسته داشته باشد.


پرده غلتکی

 


می توان با کمک متن بالا نتیجه گرفت اگر شما به دنبال مدلی ساده و مقاوم هستید که با بیش تر فضاهای دکوراسیون‌ ها هماهنگ می‌شود باید بگوییم که والان‌ دار ساده و کرکره‌ ای به علت دوام و سبکشان بیش ترین محبوبیت را دارند. اگر دارای فضای کوچکی هستید و پرده‌ای جا گیر نمی‌خواهید توصیه ما به شما پرده‌ های رومن و یا کرکره غلتکی خواهد بود. اگر پنجره‌های شما سرتاسری و خیلی بلند است کرکره‌های عمودی را امتحان کنید.


منبع: bindawood.blogfa.com



مطالب مرتبط:


جدیدترین مدل‌های پرده برای اتاق خواب

مدل پرده 2017

مهمترین نکات انتخاب و خرید پرده مناسب با دکوراسیون منزل



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.