فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

کدام پرده برای کدام فضا

  

 

پارچه پرده مهم ترین فاکتور در انتخاب مدل پرده های پذیرایی و اتاق نشیمن است چرا که مواد بکار رفته در پرده تعیین می کنند چه مقدار پرده شما در طول زمان شکل و زیبایی خود را حفظ می کند.

بنابر این برای انتخاب پرده، سوای رنگ و طرحی که باید مورد علاقه شما باشد، به جنس پرده و مقاوم بودن آن هم باید توجه کرد و گرنه مجبورید هرازگاهی پرده‌های رنگ و رو رفته‌تان را کنار بگذارید. لذا قصد داریم در این جا شما را با مهمترین نکات انتخاب جنس و طرح پرده آشنا کنیم.

 

 


برای آن که از استقامت پرده اطمینان حاصل کنید کافی است پارچه را از جایی که بریده شده کمی بکشید. اگر تار و پود پارچه به سرعت از هم جدا شد، بهتر است آن را کنار بگذاریدهمچنین دقت داشته باشید اگر پرده خیلی سنگین باشند ممکن است موقع کشیدن پرده ها چین ها به خوبی خودشان را نشان ندهند و اگر هم خیلی سبک باشند ممکن است قواره خوبی هنگام آویزان شدن نداشته باشند.

بعد از در نظر گرفتن این نکات می توانید سراغ ظاهر پرده بروید و به کمک راهنمای زیر، طرح مناسب برای هر قسمت از خانه را انتخاب نمایید.

 

پذیرایی

برای مدل پرده های پذیرایی و اتاق نشیمن، استفاده از پارچه های کتانی، ابریشم، ابریشم مصنوعی و پارچه های مخملی انتخاب های بسیار مناسبی هستند. در این بین پارچه های ابریشمی مصنوعی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. البته پارچه های مخملی به دلیل ضخیم تر بودن به گرم شدن اتاق در فصل زمستان کمک زیادی می کنند.

به رنگ پرده نیز توجه داشته باشید. همان طور که می دانید پرده ها بر اساس نور آفتاب درخشش خود را از دست می دهند. بنابراین انتخاب پرده با پارچه های روشن برای اتاق هایی که نور زیادی جذب می کنند چندان مناسب نیست.



 

اتاق خواب

اگر می خواهید اتاق خواب تان همیشه تاریک و تیره باشد، بهترین انتخاب مخمل است؛ آن هم در رنگ های گرم. پرده هایی با طرح های هندسی فضای اتاق را مدرن تر می کنند و پرده هایی با ترکیب رنگ های مختلف حالت رسمی اتاق را از بین می برند



 

آشپزخانه

در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه باید سراغ رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم بروید. درواقع هر رنگی که یادآور مواد طبیعی باشد، برای آشپزخانه مناسب است. علاوه بر آن باید با لوازم خاص آن و دکوراسیونی که در آشپزخانه قرار دارد نیز همخوانی داشته باشد؛ به خصوص رنگ کابینت های خانه که در انتخاب رنگ پرده بسیار مهم هستند.




 مطالب مرتبط:


جدیدترین مدل‌های پرده برای اتاق خواب

مدل پرده 2017

مهمترین نکات انتخاب و خرید پرده مناسب با دکوراسیون منزل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.