فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

مهمترین نکات انتخاب و خرید پرده مناسب با دکوراسیون منزل


حتما می دانید که یکی از ارکان ساخت هر خانه ای وجود پنجره است و پنجره ها می توانند بخشی از زیبایی هر خانه را تامین کنند.  استفاده از پرده برای پنجره‌ها فرصتی است برای تعریف ظاهر کلی و حس و حال فضا.

استفاده از پرده هایی که با طرح و رنگ و چیدمان خانه شما تناسب بیشتری داشته باشد، نیازمند رعایت یکسری نکات است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سبک پرده را با توجه بهدکوراسیون منزل تان انتخاب کنید.

 

 


پرده سنگین یا پرده معمولی؟

پرده‌های سنگین معمولا از پارچه‌های سنگین‌تر از پارچه‌های پرده‌های معمولی ساخته می‌شوند و از ورود نور به خانه در طول روز جلوگیری می‌کنند و در ماه‌های سرد مانع از خروج هوای گرم به بیرون می‌شوند. ویژگی اصلی این نوع پرده این است که ظاهر رسمی‌تری نسبت به پرده‌های معمولی دارند و به دلیل داشتن پارچه زیاد و تنوع در نوع نصب آن‌ها به میل‌پرده، گران‌تر از پرده‌های معمولی هستند.

از سویی دیگر، پرده‌های معمولی، کم‌تر رسمی هستند و از پارچه‌های سبک‌تری مانند کتان ساخته می‌شوند و قیمت کم‌تری نیز نسبت به پارچه‌های سنگین دارند، زیرا پارچه کم‌تری در آن‌ها به کار رفته و نصب آن‌ها به میل‌پرده راحت‌تر است.


 

مطمئن شوید که پرده ها با سایر مبلمان همخوانی دارد.


هر اتاق دارای 4 عنصر اصلی است: سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما برای دکور کردن بهتر است که تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و از سایر عناصر به عنوان تقویت کننده استفاده شود. بنابراین اگر انتخاب شما پرده ای با پاچه پلنگی است، از مبل هایی ساده تر استفاده کنید.


 

پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.


این دو نوع پرده کاملا متفاوت به نظر می رسد اما برای استفاده از این دو پرده در کنار هم، هیچ ممانعتی وجود ندارد. در این حالت بهتر است برای هر دو، یک نوع پارچه در نظر بگیرید، و بعد از همان پارچه کوسن بدوزید. این کار باعث ایجاد ست و نمایی زیبا در دکوراسیون منزلتان می گردد.


 پرده پذیرایی بن داوود

 


انتخاب متراژ مناسب برای پرده


عرض پرده:


عرض پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است. البته می توانید عرض پرده را بیشتر از پنجره در نظر بگیرید تا پنجره بزرگتر به نظر بیاید و فضایی شیک تر ایجاد شود.



طول پرده:


بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. اما اگر می خواهید می خواهید پرده حالت غیر رسمی و راحت تری داشته باشد  بهتر است ان را به گونه ای نصب کنید که  با کف زمین تقریبا ۳۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. این حالت برای پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند مناسب است. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد.



منبع: bindawood.blogfa.com



مطالب مرتبط: 


جدیدترین مدل‌های پرده برای اتاق خواب

مدل پرده 2017

پرده زبرا مناسب چه فضاهایی است

سبک های مختلف پرده برای دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.