فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

روتختی چه جنسی خوبه؟


اتاق خواب از جمله بخش های منزل است که علاوه بر زیبابودن باید مکانی پر از آرامش باشد یکی از گزینه های مهم که در زیبایی اتاق خواب نقش چشمگیری دارد روتختی است. روتختی را می توان در چیدمان اتاق خواب نقش اول در زیبایی دانست اما روتختی علاوه بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد. بنابر این بهتر است در هنگام انتخاب روتختی، نکات ذیل را مد نظر قرار دهید تا حداقل یک‌سوم عمرتان را در بهترین شرایط سپری کنید.

 

 


با این که انتخاب طرح و رنگ روتختی کاملا به سلیقه شخصی بستگی دارد، اما نباید کیفیت را فدای زیبایی کرد. جنس روتختی از مهمترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید به ان توجه کنید. به عنوان مثال استفاده از الیاف مصنوعی یا رنگ‌های متفاوت در برخی از محصولات کالای خواب می‌تواند باعث ایجاد آلرژی برای افراد باشد. مثلا گروهی به الیاف پشمی آلژی دارند و این الیاف باعث ایجاد تنگی نفس‌شان خواهد شد یا این‌که مواد شیمیایی الیاف پلی‌استر می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی برای آن ها شود.


این گونه افراد که به بعضی از مواد به کار رفته در روتختی ها حساسیت دارند باید هنگام خرید به این نکته نیز توجه نمایند و از روتختی های انتخاب کنند که ضد حساسیت و آلرژی باشد. به عنوان یک نمونه خوب از این نوع پارچه می توان به پارچه های تترون اشاره کرد.


پارچه این ملحفه ها بیشتر از جنس تترون به شمار می آید و یا نخی پنبه ای است که بر خلاف پارچه های نخی لباسی، به هیچ عنوان آبرفت یا چروک ندارد و به منظور ترکیب جنس مواد بدون حساسیت پارچه باعث می شود رنگ ثابت داشته باشد.



مشاهده نمونه های روتختی تترون


استفاده از روتختی فانتزی و تزیینی عموماً در بین عروس خانم ها به چشم می خورد. توجه داشته باشید روتختی که از تور و خز تهیه می شود، برای استفاده عمومی به هیچ وجه مناسب نیست و علاوه بر آن شما می بایست یک روتختی راحت نیز برای تخت خود انتخاب نمائید.


اگر به دنبال استفاده روزمره از روتختی خود هستید روتختی های نخی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود .

پارچه های نخی علاوه بر اینکه به سادگی قابل شستشو هستند، ایجاد حساسیت نیز نمی نمایند. همچنین ایجاد الکتریسته ساکن نمی کنند و موجب ایجاد حس گر گرفتگی و عرق کردن در هنگام خواب نمی شود .

 

به قیمت رو تختی نیز توجه نمایید. قیمت یک سرویس روتختی به جنس پارچه و الیاف آن بستگی مستقیم دارد. همیشه به یاد داشته باشید هیچ ارزونی بی دلیل نیست. بنابراین وقتی پیشنهادهای ارزان می شنوید شک کنید. مطمئنا وقتی کالایی ارزان فروخته می شود پارچه و الیاف نامرغوبی در تهیه آن استفاده شده است.

استفاده از الیاف گرماژ بالا و الیاف موسوم به الیاف توپی که الیاف با کیفیت تولید کشور کره محسوب می شود باعث افزایش کیفیت سرویس روتختی شما خواهد بود . بهترین نوع الیاف همان الیاف توپی است. این الیاف علاوه بر سبکی و نرمی، در شستشو به زودی خراب نمی شوند.

روتختی های با کیفیت، از پارچه های ترک، پارچه های ایرانی با کیفیت و پارچه چینی درجه یک تهیه می شوند. شما با لمس کردن پارچه و میزان لطافت آن و همچنین رنگ و طرح پارچه و مطابقت آن با عکس های محصول می توانید به کیفیت پارچه روتختی پی ببرید .

حتما به یاد داشته باشید که با شنیدن نام روتختی ترک وسوسه نشوید. برندهای ترک دارای نام های تجاری معتبری هستند و اگر برند مطرح و با سابقه ای باشد مطمئنا با جستجو در اینترنت اطلاعات برند را خواهید دید بنابراین تنها به صرف اسم روتختی ترک اقدام به خرید نکنید.

به طور کلی می توان گفت بافت و تراکم پارچه برای تهیه روتختی مناسب، بسیار اهمیت دارد. پارچه‌هایی که تار و پودشان کمتر از 200 عدد در یک سانتی‌مترمربع باشد از استحکام مناسبی برخوردار نیست و اگر دنبال جنس لطیف‌تر و محکم‌تر هستید باید از 250 به بالا دنبال آن ها باشید. برای اطلاع از تعداد تار و پود پارچه روتختی می‌توانید به برچسب‌های مخصوصی که به یکی از گوشه‌های آن دوخته شده مراجعه کنید یا این ‌که روی بسته‌بندی آن را مطالعه کنید چون اطلاعات کاملی درباره محصول مورد نظر شما در این بخش منعکس شده است.



مطالب مرتبط:

روش صحیح انتخاب پتو

چگونه روتختی مناسب و خوب بخریم؟




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.