فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

راهنمای انتخاب ملحفه و کالای خواب نوزاد


واجب ‌ترین جزء سیسمونی نوزاد، کالای خواب یا همان ست ملحفه، تشک، بالش و لحاف است. زبیایی و گرانی سرویس خواب نوزاد نشانه استاندارد بودن و متناسب بودن آن برای نوزاد شما نیست. بهتر است برای انتخاب و خرید یک سرویس خواب نوزاد خوب و ایده آل موارد زیر را رعایت کنید:

 

 

- تشک نوزاد باید کاملا تخت و سفت انتخاب شود. نوزاد به هیچ‌وجه نباید روی تشک‌های نرم قرار بگیرد و در تشک فرو برود. با توجه به این که کمر و گردن نوزاد بسیار منعطف هستند، بنابراین تشک سفت هم از جان کودک محافظت می‌کند و هم برای نوزاد کاملا راحت است.

- جنس تشک، ملحفه و بالش نوزاد باید از الیاف طبیعی بوده و از خرید بافت‌های مصنوعی و نایلونی باید خودداری شود. در الیاف طبیعی هوا به راحتی رد و بدل می‌شود و به پوست نوزاد آسیبی نخواهد رسید.

- بهتر است از رنگ های ملایم و شاد برای سرویس خواب کودک استفاده شود.



- برای رعایت بهداشت و حفظ دوام تشک نوزاد، یک یا دو محافظ تشک احتیاج است. محافظ‌های تشک مثل یک لایه ملحفه کش‌دار روی تشک را می‌پوشانند و با لایه لاستیکی یا نایلونی که داخلشان دوخته‌شده، از نشت مایعات به تشک تخت جلوگیری می‌کنند.

- توصیه می ‌شود حتما برای تخت نوزاد از ملحفه کش‌دار استفاده کنید. زیرا ملحفه‌های بدون کش هیچ مزیتی که بر ملحفه‌های کش‌دار ندارند هیچ، گاهی به دلیل شل شدن و بیرون‌آمدن از زیر تشک باعث ایجاد خطر هم می شوند.

- در انتخاب پتو یا لحاف نیز دقت نمایید؛ بهترین گزینه برای تخت نوزاد، لحاف‌های پوشیدنی هستند که در قسمت بالاتنه مثل سارافن یا ژاکت هستند و در قسمت پایین‌تنه مثل یک کیسه خواب با زیپ کاملا بسته می شوند. این نوع لحاف یا پتو هم نوزاد را گرم و راحت نگه‌ می دارد و هم خیالتان راحت خواهد بود که خدای‌ نکرده لحاف به دور نوزاد نخواهد پیچید و برای او ایجاد خطر نخواهد کرد. اگر می خواهید از لحاف معمولی استفاده کنید، حتما قسمت پایینی لحاف را زیر تشک فرو ببرید و محکم کنید و لحاف را به جای اینکه زیر گلوی نوزاد بکشید تا سینه او بالا بیاورید و دست‌های نوزاد را روی لحاف قراردهید.



- همه کالاهای پارچه‌ای نوزاد را حتما قبل از استفاده بشویید. ملحفه و ست کالای خواب هم از این موضوع مستثنی نیستند.


 مشاهده کالای خواب کودک: bindawood.ir

منبع: bindawood.blogfa.com



مطالب مرتبط:

روش صحیح انتخاب پتو

چگونه روتختی مناسب و خوب بخریم؟




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.