فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

نکاتی برای شستن ملحفه و روتختی


کم کم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار شستشوی لوازم و اثاثیه منزل داغ می شود. به همین منظور امروز ما می خواهیم شما را را روش های شستن کالاهای خواب آشنا کنیم.

داشتن اطلاعات درست در مورد شستشوی صحیح رو تختی، یکی از نکات کلیدی و موثر برای نگهداری و مراقبت از رو تختی است. این مطلب را تا انتها بخوانید و حتماً از نکات ذکر شده در آن، هنگام شستشوی روتختی استفاده کنید.

 

 

 تقریبا در هر کالای خوابی غباراتی متشکل از موجودات ریز میکروسکوپی وجود دارد که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و تنها راه حل کنترل این موجودات، شستشوی منظم کالاهای خواب می باشد.  از طرفی یک سوم زندگی هر فردی در خواب می گذرد، گذراندن این زمان زیاد در یک مکان، اهمیت تمیز بودن آن را بیشتر اثبات می کند. در بند های بعدی نکات اساسی شستن کالاهای خواب را دنبال کنید: 

شستن ملحفه‌ ها

یکی از نکات مهم در شستن لحاف و ملحفه ها شستشو با ماشین لباسشویی است. زیرا در شستشوی دستی به علت عدم آبکشی صحیح و سنگین بودن وزن کالاهای خواب، امکان باقی ماندن مواد شوینده در آن وجود دارد؛ که در نتیجه باعث آلرژی و ایجاد حساسیت های پوستی می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی می خواهید شست و شوی دستی انجام دهید، حتما چندین بار عمل آبکشی را انجام داده و از پودر شستشوی کمتری استفاده نمایید. 

بهتر است ملحفه‌ها را با آب گرم و صابون بشویید و داخل خشک‌کن کاملا خشک نمایید.

همچنین یکی از روش‌های طبیعی برای روشن شدن ملحفه‌های سفید، اضافه کردن ¼ پیمانه آبلیمو و شستن آن با آب ‌گرم است.

 

نکات کلی شستن روتختی

  •     از شستشوی روتختی به همراه بقیه البسه یا حوله ها جداً خود داری کنید.
  •     بعد از شستشوی روتختی یا کالاهای خواب آن ها را در هوای آزاد و نور خورشید خشک نمایید.
  •    از قدرت نور خورشید غافل نشوید. آفتاب یک عامل موثر در سفیدی و درخشندگی ملافه ها و رو تختی و از بین برنده ی میکروب ها محسوب می شود.  
  •    در هنگام شستشوی دقت کنید که رنگ روتختی شما ثابت باشد. برای اطمینان از این مورد قبل از شستشو قسمت کوچک و مخفی از رو تختی خود را در محلول شوینده قرار دهید و به رنگ آن توجه کنید. در صورت مشاهده ی تغییر رنگ، رو تختی خود را برای شستشو به خوشکشویی ببرید.

 

البته توجه داشته باشید که هر رو تختی برنامه ی شستشوی خاص خود را دارد، ما در شستن انواع روتختی برنامه ی شستشوی صحیح روتختی های مختلف را عنوان خواهیم کرد.


منبع: bindawood.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.