فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

فروشگاه پارچه بن داوود

بورس انواع پارچه های مجلسی، کرپ، ملحفه و فاستونی- مشهد، بین عبدالمطلب 28 و 30

شستشوی انواع روتختی به صورت صحیح


در بلاگ نکاتی برای شستن ملحفه و روتختی، نکات کلی برای شستن رو تختی ذکر شد. در این جا به صورت کامل تری با روش شستن انواع روتختی آشنا خواهید شد. پس برای افزایش طول عمر روتختی و کالای خواب خود، این مطلب را از دست ندهید.

 

 


نحوه شستشوی روتختی کتان:

در سال های اخیر استفاده از رو تختی های کتان به علت  دوام بالا و شستشوی آسان و طرح های متنوع بیشتر شده است. بهترین روش برای شستشوی روتختی های کتان در منزل، استفاده از دمای ۴۰ درجه و دور خشک کن پایین لباسشویی است.
توجه داشته باشید که از سفید کننده برای شستن آن استفاده نشود؛ این کار رنگ رو تختی کتان را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث به وجود آمدن لک بر روی آن می شود.


طریقه شستشوی روتختی پلی استر( میکرو فیبر):

این دست از روتختی ها که جز الیاف مصنوعی بوده و از مواد شیمیایی تشکیل شده اند را می توان با آب گرم و شوینده های معمولی شست.

برای جلو گیری از ایجاد الکتریسته ی ساکن، بهتر است در مرحله ی آبکشی از مایع نرم کننده ی لباس استفاده شود.


روش شستشوی روتختی پنبه ای:

رو تختی های پنبه ای بسیار لطیف و ضد حساسیت هستند اما شستشوی این رو تختی ها نیاز به دقت بالایی دارد.

بهتر است این نوع روتختی ها به طور جداگانه، با آب سرد و دور پایین خشک کن شستشو داده شوند. از آن جا که این روتختی ها هنگام شستن چروک می شوند، می توانید برای پیشگیری در مرحله ی آبکشی از نرم کننده ی پارچه استفاده کنید.

دقت کنید که استفاده از مواد شوینده ی خیلی قوی یا بی کیفیت  و استفاده از ماشین لباسشویی با دور بالا می تواند به این روتختی صدمه زده و عمر آن را کوتاه کند.


شستشوی روتختی ساتن:

ساتن، پارچه ای نرم، حساس و خوش رنگ و رو است. این پارچه به دلیل نرم و براق بودن و نیز تنوع در رنگ و شکل،  بسیار برای اتاق خواب مناسب است.

امروزه دو نوع پارچه ی ساتن در بازار وجود دارد برای این منظور می توانید، تگ تولید کننده در پایین رو تختی را بررسی کنید. اگر ساتن رو تختی شامل پلی استر و نایلون باشد، می توان آن را با ماشین لباسشویی با دمای ۳۰ درجه و دور پایین خشک کن بشویید.

در صورتی که ساتن رو تختی حاوی استات یا ابریشم باشد، باید آن را به صورت دستی و با شوینده مناسب پارچه های ظریف شستشو دهید.


طریقه شستن روتختی تور یا دانتل:

ظریف ترین پارچه های موجود برای رو تختی در بازار، پارچه های تور و دانتل هستند. برای شستن رو تختی های مجلل توری و یا دانتل، بهتر است از برنامه های سبک ماشین لباسشویی مانند برنامه ی شتشوی پرده استفاده کنید.

شوینده های آنزیم دار و دمای بالای ۳۰ درجه باعث خراب شدن و یا کم شدن طول عمر این روتختی ها می شود.


طرز شستشوی روتختی های ابریشمی:

ابریشم پارچه ای کاملاً طبیعی است با وجود اینکه، ظاهری ظریف دارد اما محکم بوده و از دوام زیادی برخوردار است. اغلب ماشین لباسشویی های مدل بالا دارای برنامه ی شستشوی لباس و ملافه های ابریشمی "Delicates" هستند. برای شستشوی روتختی ابریشمی خود می توانید از این برنامه استفاده کنید.
اگر لباسشویی شما فاقد این برنامه است می توانید، از دمای ۳۰ درجه و شستشوی ملایم استفاده کنید.

 

  • مهمترین نکته ای که باید درشستشوی محصولات کالای خواب در رابطه با پودر و مواد شوینده (نرم کننده ها) به یاد داشته باشیم این است که این مواد باید ازنوع خنثی باشد، یعنی از مواد شوینده با ترکیبات شیمیایی قوی (اسیدی یا بازی) و همچنین از مواد شوینده ی آنزیم دار حاوی دانه های آبی استفاده نشود.

منبع: bindawood.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.